Depozitul hotelier in Noul Cod Civil
NCC reglementeaza expres raspunderea hotelierului pentru prejudiciul cauzat prin furtul, distrugerea sau deteriorarea bunurilor aduse de client in hotel. In categoria acestora, legea include bunurile aduse de client si aflate:- in hotel pe perioada cazarii;
- in afara hotelului, dar pentru care hatelierului si-a asumat obligatia de supraveghere pe perioada cazarii clientului;
- in hotel sau inafara acestuia, pentru care hotelierul si-a asumat obligatia de supraveghere pentru un interval de timp rezonabil, anterior sau ulterior cazarii clientului.
Raspunderea hotelierului este, in general, limitata, acesta putand fi obligat sa plateasca clientului o suma ce reprezinta maximum o suta de ori pretul afisat pentru inchirierea pentru o zi a unei camere in respectivul hotel (de exemplu, pentru bunurile furate, distruse sau deteriorate din casa de valori aflata in camera de hotel). Sunt, insa, si situatii in care hotelierul poate fi obligat sa plateasca o suma mai mare, care sa acopere intregul prejudiciu:
- daca prejudiciul este cauzat din culpa hotelierului sau a unei persoane pentru care acesta raspunde;
- daca bunurile au fost incredintate spre pastrarea hotelierului;
- daca hotelierul a refuzat primirea spre pastrarea bunurilor clientului pe care, potrivit legii, era obligat sa le primeasca.
- trebuie sa informeze administratia hotelului in cel mult 24 de ore de la data la care a aflat despre prejudiciu;
- trebuie sa exercite actiunea in repararea prejudiciului in termen de 6 luni de la data producerii acestuia.
Sursa text: Noul Cod Civil actualizat 2012
Sursa poza: www.illinoisaaf.org
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu